Terugbetalingsbeleid
(Laatst bijgewerkt: november 2025)
Voglana (Lavivue OÜ)
Sepapaja tn 6, Harju Maakond, Lasnamäe linnaosa
15551 Tallinn, Estland
E-mail: info@voglana.com
Telefoon: +372 59 363 474
1. Retourtermijn en Algemene Voorwaarden
Bij Voglana staat klanttevredenheid centraal.
Alle bestellingen worden, tenzij anders vermeld, binnen 1–3 werkdagen verwerkt.
Gedetailleerde levertijden vindt u op onze Verzending-pagina.
U kunt een retour- of terugbetalingsaanvraag indienen binnen 30 dagen na levering.
Opmerking: Volgens de EU-Richtlijn Consumentenrechten heeft elke consument een wettelijk herroepingsrecht van minimaal 14 dagen.
Voglana verlengt dit vrijwillig tot 30 dagen – wereldwijd.
Een product komt alleen voor retour in aanmerking indien:
- het ongebruikt en niet gemonteerd is,
- het zich in de originele verpakking bevindt,
- alle onderdelen, accessoires en documentatie aanwezig zijn.
Beschadigde of incomplete artikelen worden niet geaccepteerd.
Neem vóór het retourneren van een artikel contact met ons op via info@voglana.com
om uw retourinstructies te ontvangen. Retourzendingen zonder vooraf contact op te nemen, kunnen mogelijk niet worden geaccepteerd.
2. Verzendkosten voor Retourzendingen
De kosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de klant.
Bij productiefouten of transportschade die binnen 7 dagen worden gemeld, neemt Voglana de retourkosten voor haar rekening.
3. Beschadigde, defecte of verkeerd geleverde producten
Controleer uw bestelling zodra deze wordt geleverd. Als het pakket beschadigd lijkt, maak dan foto’s van de staat en neem direct contact met ons op.
Als het geleverde product incorrect, beschadigd of defect is:
- Meld dit binnen een redelijke termijn,
- Voeg foto’s van het probleem toe.
Vervangingen voor defecte artikelen worden binnen 3 werkdagen verwerkt.
4. Omruilingen
Na ontvangst en inspectie van het geretourneerde product:
- wordt er een vervangend product verzonden indien goedgekeurd,
- kunnen er kosten ontstaan bij schade of ontbrekende onderdelen.
Bij omruilingen op basis van voorkeur (bijv. kleur of model) zijn alle verzendkosten voor rekening van de klant.
5. Gepersonaliseerde of op maat gemaakte producten
Gepersonaliseerde of op maat gemaakte producten komen niet in aanmerking voor retour, tenzij er sprake is van een vastgestelde productiefout.
Indien de productie nog niet is begonnen, worden annuleringsverzoeken met prioriteit behandeld.
Volgens EU-Richtlijn 2011/83/EU geldt geen herroepingsrecht voor gepersonaliseerde artikelen.
6. Terugbetalingsproces
Binnen 3 werkdagen na ontvangst van de retourzending wordt deze gecontroleerd.
Na goedkeuring:
- wordt het bedrag terugbetaald via de oorspronkelijke betaalmethode (Creditcard, PayPal, Stripe/Shopify Payments, Klarna),
- kan het 3–10 werkdagen duren voordat het zichtbaar is op uw rekening.
Alle terugbetalingen worden binnen 14 dagen na goedkeuring afgerond.
7. Annuleringen
U kunt een bestelling annuleren zolang deze nog niet in productie of verzending is.
Gepersonaliseerde producten kunnen alleen worden geannuleerd als de productie nog niet is gestart.
8. Niet-retourneerbare Artikelen
Geen retour mogelijk voor:
- gepersonaliseerde of op maat gemaakte klokken,
- gebruikte of gemonteerde producten,
- producten zonder originele verpakking,
- cadeaubonnen.
9. Invoerrechten en Belastingen
Alle prijzen op onze website zijn exclusief btw en lokale belastingen.
Eventuele invoerrechten of lokale heffingen zijn voor rekening van de klant.
Zie onze Verzending-pagina voor informatie over DAP (Delivered At Place).
10. Retouradres & Contact
Voor elke retour-, omruil- of annuleringsaanvraag kunt u eerst contact met ons opnemen om uw Retourinstructies te ontvangen.
Bedrijfsidentiteit (Juridisch & Facturatie)
Rechtspersoon: Voglana (Lavivue OÜ)
Registratie: Geregistreerd in Estland
E-mail: info@voglana.com
Telefoon: +372 59 363 474
Retour- en Magazijnfaciliteit (Operationeel Adres)
De juridische entiteit van Voglana is geregistreerd in Estland (Lavivue OÜ). Alle retourzendingen worden verwerkt via onze operationele faciliteit in Turkije.
Adres: Yeni Mh. Uludağ Cd. Nr. 1, Blok B, Unit 1, 16400 İnegöl/Bursa, Turkije
Voglana reageert binnen 3 werkdagen op alle retour- en annuleringsverzoeken.
Alle procedures voldoen aan de EU-Richtlijn Consumentenrechten (2011/83/EU),
de Estse consumentenwetgeving
en wereldwijde consumentenbeschermingsnormen.
11. Actualisaties van dit Beleid
Dit beleid kan van tijd tot tijd worden bijgewerkt.
De nieuwste versie gaat onmiddellijk in na publicatie op onze website.
12. Geschillenbeslechting & Jurisdictie
Dit beleid valt onder het recht van Estland en de relevante EU- en internationale consumentenbeschermingsregels.
EU-consumenten kunnen geschillen melden bij hun nationale ADR-instantie.
Estland:
Tarbijavaidluste komisjon
Endla 10A, 10122 Tallinn
https://ttja.ee/en/consumer-disputes-committee